Chiptuning
Chiptuning
Co je vlastně chiptuning?
Chiptuning je optimalizace parametrů uložených v paměti řídící jednotky motoru, kterou používají všechny moderní automobily. Touto změnou dat v paměti řídící jednotky dosáhneme okamžitého zvýšení výkonu a točivého momentu.
Vydrží to motor?
Při vysvětlování této problematiky budeme vycházet z jednoduchých zákonitostí. Motor je složený z množství součástek, které vykonávají kruhový nebo přímočarý pohyb. Tyto pohyblivé části v konečném důsledku určují životnost motoru. Ložiska, případně pístní kroužky jsou dimenzovány na určitý počet cyklů (otáček). Při shodných provozních podmínkách platí pro každý motor, že čím více cyklů (otáček) vykoná, tím je opotřebovanější.To znamená, že pokud chceme, aby motor vydržel co nejdéle, měl by vykonat co nejméně cyklů.
Máte již upravený vůz a nejste spokojeni?
Vzhledem k tomu, že se na nás obrací stále více klientů s již upravenou řídící jednotkou, kteří nejsou spokojeni, nebo již mají různé technické problémy na svém vozidle, kterou jim nejmenovaní jedinci, ale i firmy přivodili, instalací univerzálního softwaru, nabízíme Vám konzultaci, popřípadě opravu.
Proč se optimalizuje?
Bohužel charakteristické pole je výsledkem kompromisu prakticky pro celý svět. V různých zemích jsou rozdílně přísné normy pro emise. Někde se určuje výše pojistného podle výkonu motoru, jinde mají nekvalitní palivo nebo delší servisní intervaly. Automobily jsou vyráběny v mnohatisícových sériích a toto charakteristické pole je nastaveno s ohledem na všechny automobily. Využití veškerých skrytých rezerv je pro výrobce nezajímavé z hlediska minimalizace nákladů sériové výroby.
Jaká bude změna?
Interaktivním způsobem programování se při zachování veškerých exhalačních předpisů a životnosti, zvýrazní ty parametry, o které má klient zájem. Výkon je možné zvyšovat v určitém rozpětí při atmosférických motorech (+ 15%) a podstatně více při turbomotorech (+ 40%).Všeobecně lze říci, že při jízdě s upravenou řídící jednotkou se projeví větší pružností motoru (motor jde lépe za plynem), což má za následek usnadnění rozjezdu na křižovatkách, bezpečnější předjíždění, jízdu do stoupání bez nutnosti zařadit nižší rychlostní stupeň, lepší dynamické vlastnosti zatíženého vozu, dosahuje vyšší maximální rychlosti a co je zajímavé, nižší spotřebu paliva.